Sunday 22 April 2012

Mom's Laksa - antara Laksa Sarawak paling sedap di kuching


Laksa Sarawak adalah salah satu 'signature dish' di Bumi Kenyalang. Oleh itu tidak susah mencari Laksa Sarawak sebab Laksa Sarawak sebab kebanyak kedai makan atau restoren di Sarawak ada menyedia/menjualnya.

Antara Laksa Sarawak yang paling sedap adalah yang disedia/dijual di Mom's Laksa khasnya di Bandaraya Kuching.

Mom's Laksa telah berjaya meletakkan jenamanya dalam kelas tersendiri apabila menggondol tempat kedua dalam anugerah Fabulous Food 1Malaysia anjuran Kementerian Pelancongan dalam kategori laksa pada 2009.

Makanya ruang letak kereta di deretan bangunan kedai dan pejabat yang baru disiapkan bersebelahan stesen Petronas, Jalan Astana, Kuching, sentiasa dipenuhi oleh kenderaan bermula pukul 7 pagi hingga 11 malam.

Puan Hadiah Yak berusia 58 tahun adalah wanita di sebalik kejayaan Mom's Laksa. Menurut nya Mom's Laksa mula beroperasi sejak 17 tahun lalu melalui gerai-gerai kecil di medan selera ataupun menumpang di restoran orang lain di sekitar Bandara Kuching. Antaranya berdekatan Supersonic dan di medan selera Koperkasa.

Selain Mom's Laksa Kopitiam, Laksa Sarawak Mom's Laksa juga disediakan sebuah di kedai makan (Was Catering) yang terletak kira-kira 50 meter dari kopitiamnya. Jadi jika Mom's Laksa Kopitiam telah padat, anda boleh ke Was Catering untuk menikmati Mom's Laksa yang sama.





No comments:

Post a Comment